Dlaczego podkład utlenia się? Akcje i reakcje skóry z podkładem

Cześć dziewczyny!

Rano jest jasny i świetlisty, a wieczorem ciemny i brzydki. Co to takiego? Tak, to podkład. Zapewne większość z Was odniosła wrażenie, że podkład nałożony na buzię po kilku godzinach ciemnieje. Dlaczego tak się dzieje i czy już zawsze musi tak być? Przeczytajcie mój wpis, a dowiecie się same.

Podkład utlenia się – a co to znaczy?

Kiedy mówimy, że podkład utlenia się, mamy na myśli to, że ciemnieje i wyraźnie odcina się od kolorytu skóry. Innymi słowy, podkład wchodzi w reakcję ze skórą i innymi kosmetykami. Wpływ na zmianę koloru mogą mieć także czynniki zewnętrzne: pogoda, choroby skóry, przyjmowane leki. Pamiętaj też, że podkład, który u twojej koleżanki sprawdza się znakomicie, u ciebie wcale nie musi być taki dobry. Skóra każdego z nas reaguje zupełnie inaczej.

Podkład wchodzi w reakcję z…

… kremem, tonikiem, twoją skórą, sebum. Na odcień podkładu wpływ może mieć dosłownie wszystko. Nawet pH twojej cery. Jeżeli flora bakteryjna na twojej buzi zostanie zaburzona, na 100% twój podkład zmieni kolor na ciemniejszy. Aby uniknąć takich makijażowo – pielęgnacyjnych wpadek, zrób mały test. Kiedy będziesz w drogerii, nałóż niewielką ilość podkładu na policzek i odczekaj jakiś czas. Najlepiej idź na zakupy tak, żeby po kosmetyk wrócić za kilka godzin. Jeżeli w tym czasie podkład nie ściemnieje, koniecznie go kup. Będzie dla ciebie idealny.

Sebum a podkład

Sebum również ma wpływ na odcień podkładu. Im jest go więcej i im bardziej twoja skóra błyszczy się, tym szybciej kosmetyk zmieni kolor i krócej utrzyma się na twarzy. Co możesz zrobić? Zastosuj matującą bazę, która przedłuża trwałość całego makijażu. Jednak najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta u dermatologa i zmiana kosmetyków na te do skóry wrażliwej. Nie stosuj produktów silnie wysuszających, bo możesz pogorszyć kondycję swojej cery. A co zrobić, kiedy nic nie pomaga? To proste, zmień podkład!

podklad makijaz

8 komentarzy

  1. Odpowiedź

    to dlatego że sebum ma szary odcień i dlatego podkład w ciągu w trakcie noszenia robi się ciemniejszy.

  2. Odpowiedź

    Chyba większość podkładów oksyduje, może trzeba kupować zawsze troszkę jaśniejszy 🙂

    • Odpowiedź

      ak się kupuje kosmetyki dobrej jakości to nie trzeba obaw że ściemnieje, no chyba, że z cerą jest coś nie tak. Wtedy żaden kosmetyk nie pomoże tylko dermatolog 🙂

  3. Odpowiedź

    nie trzeba dawać pod podkład tłustego kremu, najepiej jakiś lekki albo samą bazę. Idealnie jakby to była baza mineralna.

  4. Odpowiedź

    Ja mam ciągle ten problem z moim podkładem. Jest super trwały, zostaje na buzi przez cały dzień, ale 20 minut po nałożeniu ciemnieje i zaczyna się odcinać od szyi :/

    • Kasia
      Odpowiedź

      Po nałożeniu kremu najlepiej go odcisnąć chusteczką i odczekać minimum 20 min. i to samo po nałożeniu fluidu- odcisnąć nadmiar i dopiero na to puder sypki

Zostaw komentarz do Sylvia Anuluj Odpowiedź