Czy muzyka w salonie kosmetycznym ma działanie terapeutyczne?

Cześć!

Zapachowe świece, miękka leżanka, kosmetyki dobrej jakości to tylko niektóre czynniki podnoszące komfort w salonie kosmetycznym. Pamiętajmy też o muzyce. Spokojne, odprężające i przyciszone dźwięki nie tylko sprzyjają dobrej atmosferze, lecz także pomagają w pielęgnacji i są częścią terapii. Sprawdź, jak muzyka oddziałuje na nas w salonie kosmetycznym.

Dobry salon kosmetyczny, czyli jaki?

Dziś dobry salon kosmetyczny to przede wszystkim wysoka jakość świadczonych usług i używanych kosmetyków. Liczą się także inne czynniki: czystość otoczenia, aparycja personelu i jego podejście do klienta, wygodne i komfortowe miejsce do przeprowadzenia zabiegu, odpowiednia cena. Jeżeli twój salon kosmetyczny spełnia wszystkie te założenia, to masz duże szanse na pozyskanie wielu klientów. Ważne jest także, żeby klienci wychodzili z zabiegu z poczuciem, że był on dla nich potrzebny, wartościowy, spełnił ich oczekiwania i był wart swojej ceny.

A co zrobić, gdy tracimy klienta? Zróbmy ankietę lub prowadźmy statystyki na temat wyglądu salonu, rozreklamowania go w radiu, zrobienia strony internetowej, wprowadzenia aromaterapii i muzykoterapii. Wypytajmy klientów, co najbardziej się im spodobało podczas pierwszej wizyty i kierujmy się tym przy rozwijaniu salonu kosmetycznego.

Muzykoterapia w salonie kosmetycznym

Muzyka jest bodźcem, który z ogromną siłą oddziałuje na klienta salonu kosmetycznego. Mimo że nie gwarantuje mega wysokiego poziomu zadowolenia, to na pewno wpływa na komfort i opinie klientów. Odpowiednio dobrana muzyka zapewnia odpoczynek i relaks, co jest dobrą przeciwwagą do rozmowy klientki zaprzyjaźnionej z kosmetyczką. Są klienci, którzy do salonu przychodzą odpocząć i zrelaksować się, dlatego warto wprowadzić bodźce oddziałujące nie tylko na węch, wzrok, lecz także na słuch. Do gabinetu należy wprowadzić taką muzykę, przy której klienci poczują się swobodnie i wrócą zachwyceni chociażby samymi dźwiękami.

Jeżeli prowadzisz gabinet kosmetyczny, to pamiętaj o dobraniu zróżnicowanej muzyki po to, żeby dostosować się do upodobań klientów. Podziel muzykę na tę, która nadaje się do poczekalni i do zabiegów. Taki podział zostanie dobrze odebrany i przez klientów, i przez pracowników. Pamiętajmy też o częstej zmianie muzyki, bo słuchanie tego samego przez długi czas może się znudzić. O wiele lepiej jest kupić kilka płyt, niż słuchać radia, co jest mało profesjonalne i obciążone opłatami.

Jaki gatunek muzyczny wybrać?

Dobrym rozwiązaniem jest kupienie muzyki przeznaczonej do relaksu, zabiegów SPA, medytacji, masażu i tak dalej. Dobra muzyka powinna mieć działanie terapeutyczne, odprężające, zapewniająca dobry nastrój i nie nudzi się po kilkukrotnym przesłuchaniu. Na rynku są także płyty, które wpływają na zmianę częstotliwości fal mózgowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *