Przychodzi klient do kosmetyczki. Komunikacja w salonie kosmetycznym

Cześć!

W salonie kosmetycznym oczekujesz, że zajmą się tobą od stóp do głów i zrozumieją cię bez słowa. Przyjemna atmosfera, profesjonalna obsługa i zadowalające efekty sprawią, że z pewnością powrócisz do tego samego miejsca. Ważna jest także komunikacja między kosmetyczką a klientem. Bo to od porozumienia i dokładnego opisania przebiegu zabiegu będzie zależało zadowolenie tego drugiego.

Szanuj klienta swego, bo możesz mieć gorszego

Wizyta u kosmetyczki różnym ludziom kojarzy się z różnymi emocjami, przeżyciami i sprawami. Każdy podchodzi do tego w inny sposób i inaczej reaguje na konkretne zabiegi, odczucia podczas niego i efekty, które są po nim widoczne. Wynika to z bardzo prostego powodu. Jest powiązany z nieprzyjemnymi doświadczeniami z przeszłości i bardzo często klient ma problem z ich wyjaśnieniem – porozumienie z kosmetyczką jest więc trudne. Pociąga to za sobą zły przepływ informacji i wpływa na napiętą sytuację.

Pierwszy kontakt z klientem

Zazwyczaj dochodzi do niego podczas rozmowy telefonicznej, kiedy to klient umawia się na wizytę. W tym momencie jest raczej jasne, że ta osoba wybrała właśnie nasz salon kosmetyczny i warto dowiedzieć się, dlaczego została podjęta taka decyzja. Zapytajmy więc, z jakim problemem się do nas zwrócił i jak pomożemy go rozwiązać. Pod koniec rozmowy pamiętajmy, żeby zapytać, czy chce uzyskać jakieś dodatkowe informacje. Ważne jest także, żeby podczas rozmowy telefonicznej nie stawiać diagnozy i nie próbować pomóc w rozwiązaniu problemu.

Profesjonaliści

O powrocie klienta do salonu kosmetycznego i jego zadowoleniu decydują w dużej mierze wiedza, doświadczenie i profesjonalne podejście personelu. Jeżeli kosmetyczka postrzega daną osobę jako jednostkę chorobową, to nie osiągnie żadnego większego sukcesu. Klienta powinno traktować się jako całość, osobę, której trzeba pomóc. Należy zbudować zdrową relację z klientem przez na przykład: podanie ręki na początku wizyty, rozmowę rozluźniającą atmosferę, przedstawienie się imieniem.

Jak rozmawiać z klientem?

Bardzo ważna jest pierwsza rozmowa klienta z kosmetyczką. Dobrze, żeby odbyła się przy stole, a nie przez telefon lub wtedy, gdy klient jest już na leżance. Przed zabiegiem kosmetyczka powinna opowiedzieć, co będzie robiła oraz jakich kosmetyków i urządzeń użyje. Takie same informacje klient powinien uzyskać w trakcie zabiegu. Kosmetyczka nie powinna natomiast oczekiwać od niego rozmowy, kiedy ten leży z maską na ustach lub podczas masażu twarzy. Uprzedźmy również klienta o długości zabiegu. Na koniec zapytajmy o odczucia i poinformujmy go o pielęgnacji cery w domu. Zapiszmy klienta na kolejną wizytę i polećmy kontakt telefoniczny w sytuacji, gdy pojawią się jakiekolwiek pytania.

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze

A dlaczego? Bo wpływa na opinie i utrwala na zawsze pewne zdanie klienta. Dobre wrażenie robią: czystość w gabinecie i wokół niego, rośliny ozdobne, czytelność szyldu, czystość witryny i drzwi wejściowych, odpowiednie wyeksponowanie usług, informacja o honorowaniu różnych form płatności, wygodne kanapy w poczekalni, napoje i przekąski. Na dobre pierwsze wrażenie wpływ ma także aparycja recepcjonistki i kosmetyczek. Personel powinien wyglądać nienagannie (łącznie z fryzurą, makijażem, manicurem i biżuterią). Bardzo ważna jest interakcja pracowników salonu kosmetycznego z klientem. Słuchanie, pomoc, doradzanie i objaśnianie to bardzo ważne elementy komunikacji. Klienta dobrze jest poinformować o działaniu produktu lub zabiegu oraz przeciwwskazaniach i efektach. Aby przekonać klientkę do zabiegu lub skorzystania z konkretnego produktu, można pokazać zdjęcia przed i po, czyli efekty osiągnięte w wyniku kuracji.

Czy znacie jakieś salony kosmetyczne z dobrą obsługą i ciekawymi zabiegami?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *