Cześć!
Zapachowe świece, miękka leżanka, kosmetyki dobrej jakości to tylko niektóre czynniki podnoszące komfort w salonie kosmetycznym. Pamiętajmy też o muzyce. Spokojne, odprężające i przyciszone dźwięki nie tylko sprzyjają dobrej atmosferze, lecz także pomagają w pielęgnacji i są częścią terapii. Sprawdź, jak muzyka oddziałuje na nas w salonie kosmetycznym.
Dobry salon kosmetyczny, czyli jaki?
Dziś dobry salon kosmetyczny to przede wszystkim wysoka jakość świadczonych usług i używanych kosmetyków. Liczą się także inne czynniki: czystość otoczenia, aparycja personelu i jego podejście do klienta, wygodne i komfortowe miejsce do przeprowadzenia zabiegu, odpowiednia cena. Jeżeli twój salon kosmetyczny spełnia wszystkie te założenia, to masz duże szanse na pozyskanie wielu klientów. Ważne jest także, żeby klienci wychodzili z zabiegu z poczuciem, że był on dla nich potrzebny, wartościowy, spełnił ich oczekiwania i był wart swojej ceny.
A co zrobić, gdy tracimy klienta? Zróbmy ankietę lub prowadźmy statystyki na temat wyglądu salonu, rozreklamowania go w radiu, zrobienia strony internetowej, wprowadzenia aromaterapii i muzykoterapii. Wypytajmy klientów, co najbardziej się im spodobało podczas pierwszej wizyty i kierujmy się tym przy rozwijaniu salonu kosmetycznego.
Muzykoterapia w salonie kosmetycznym
Muzyka jest bodźcem, który z ogromną siłą oddziałuje na klienta salonu kosmetycznego. Mimo że nie gwarantuje mega wysokiego poziomu zadowolenia, to na pewno wpływa na komfort i opinie klientów. Odpowiednio dobrana muzyka zapewnia odpoczynek i relaks, co jest dobrą przeciwwagą do rozmowy klientki zaprzyjaźnionej z kosmetyczką. Są klienci, którzy do salonu przychodzą odpocząć i zrelaksować się, dlatego warto wprowadzić bodźce oddziałujące nie tylko na węch, wzrok, lecz także na słuch. Do gabinetu należy wprowadzić taką muzykę, przy której klienci poczują się swobodnie i wrócą zachwyceni chociażby samymi dźwiękami.
Jeżeli prowadzisz gabinet kosmetyczny, to pamiętaj o dobraniu zróżnicowanej muzyki po to, żeby dostosować się do upodobań klientów. Podziel muzykę na tę, która nadaje się do poczekalni i do zabiegów. Taki podział zostanie dobrze odebrany i przez klientów, i przez pracowników. Pamiętajmy też o częstej zmianie muzyki, bo słuchanie tego samego przez długi czas może się znudzić. O wiele lepiej jest kupić kilka płyt, niż słuchać radia, co jest mało profesjonalne i obciążone opłatami.
Jaki gatunek muzyczny wybrać?
Dobrym rozwiązaniem jest kupienie muzyki przeznaczonej do relaksu, zabiegów SPA, medytacji, masażu i tak dalej. Dobra muzyka powinna mieć działanie terapeutyczne, odprężające, zapewniająca dobry nastrój i nie nudzi się po kilkukrotnym przesłuchaniu. Na rynku są także płyty, które wpływają na zmianę częstotliwości fal mózgowych.
Dodaj komentarz